----- > Teman Bicara < -----

**--** Antara Kita Tiada Rahsia **--**

Monday, December 5, 2011

Bimbinglah Aku

aku berharap
jika Allah mempertemukan kita nnt
kamu mampu dan selalulah membimbingku
agar aku menjadi wanita solehah

yg nantinya akn menjadi bidadari di syurga
kerana aku ingin kita bersatu
di dunia dan akhirat

andai kamu ditakdirkan bertemu jodoh dgnku
kamu akan menjadi ayah buat anak2 ku
jadilah ayah yg boleh membimbing mereka
agar mereka nanti menjadi anak2 yg soleh dan solehah
yg dpt menjunjung tinggi agama Allah swt
dan boleh kita banggakan di dunia dan akhirat

andai kamu ditakdirkan manjadi teman hidupku
ku berharap engkau boleh menjadi imam yg baik buatku dn anak2 ku
menjadi pemimpin yg baik dlm rumahtangga kita
mencintai aku apa adanya
dan mampu menguruskan kekuranganku dgn bijaksana
agar aku dpt bersamamu hingga ke syurga

andainya aku melakukan kesalahan
jgnlah aku dikasari dgn kata2 dan perbuatan
tegurlah aku dgn kelembutan
nasihatilah aku dgn iman
dan belailah aku dgn penuh kasih sayang
agar ikatan antara kita akn terus berpanjangan

andainya aku terlupa, lalai dlm rumahtangga
ingatkanlah dgn rasa cinta
agar menjadi tauladan pd anak2 kita
dan menjadi contoh terbaik buat mereka
agar rumahtangga kita nnt sentiasa terpelihara.

Bimbinglah aku Ahmad Atiqurrahman B. Hasan..


No comments:

Post a Comment